18 ianuarie 2012

Noaptea nu-i ca ziua

În urma  sesizării  noastre făcute către CET referitor la apa caldă care vine (ghici ghicitoarea mea cum)…rece am primit următorul răspuns.



Un răspuns tipizat care nu a ţinut cont de cele constatate efectiv. Echipa venită pe teren a vrut să demonstreze că temperatura apei calde la contorul de branşament din subsolul blocului este în parametri normali. Au demontat contorul, au dat drumul apei şi cu termometrul au arătat că temperatura apei este în parametri contractuali (45 – 55 gr.C), avea într-adevăr 42 gr.C.Da, dar nu au luat în considerare că au inundat zona din subsol până să ajungă apa caldă la această temperatură. Nu au luat în  atenţie  obiecţiunea noastră, că distanţa de la racordul de recirculare a apei calde până în subsolul blocului, unde sunt contoarele de branşament, este de circa  30 de metri. Distanţă destul de mare  pentru ca apa să nu se răcească, în cazul lipsei de consum inevitabil în decursul nopţii şi a dimineții, el crescând după amiaza și seara.
Nemulţumirea oamenilor este din ce în ce mai mare, deoarece plătesc apă rece la preţ de apă caldă, cel puţin dimineaţa nici nu merită să deschizi robinetul, ironia este că și pe timp de vară este aceeaşi situaţie.
Suntem de acord că lipsa de consum duce la scăderea temperaturii apei care stă mult timp pe ţevile de transport, dar să ni se spună care este consumul necesar pentru ca apa caldă să fie la parametri normali în timpul cel mai scurt, cu pierderi cît mai puţine (de ex. consumul  pe două scări este de160 mc / lună).
Când reprezentantul CET a fost întrebat de ce blocuri apropiate punctului termic nu au această problemă, ţinând cont că noi suntem la capăt de coloană, răspunsul a fost că prin faţa acelor blocuri trece magistrala şi fiind aproape de blocuri au acest avantaj.
Dar ce ne facem pentru că preţul apei calde e acelaşi pentru toată lumea.
Fiindcă nu am reuşit să-i  mişcăm  prin sesizarea făcută, iar situaţia prezentată a rămas la fel, adică vina ne aparţine că nu consumăm, ca să nu părem că suntem reclamangii  vom demara o acţiune de strângere de semnături de la fiecare proprietar nemulţumit şi le vom ataşa următoarei sesizări. Să vedem ce iese.