11 mai 2010

Situaţie nedorită

După o plăcută cursă cu bicicletele în jurul oraşului împreună cu prietenii şi vecinii noştri, care sperăm că a atras şi atenţia autorităţilor, revenim la gri-ul zilelor de rând.
Având în vedere faptul că veniturile oamenilor sunt subţiri şi vor deveni tot mai firave (vorba cântecului: boc, boc, boc, până n-o mai rămânea deloc), iar subvenţiile de tot felul vor fi eliminate, mulţi dintre vecinii noştri vor rămâne restanţi la cheltuieli cu sume tot mai mari. Şi asta nu neapărat din rea-voinţă, ci mai degrabă din neputinţă. Întrebarea este ce ne facem cu ei? O să-i mai ajutăm cum putem, o să-i mai păsuim. Dar, din păcate, nu o să putem face asta la nesfârşit. În această situaţie nu ne rămâne decât o singură soluţie:

9 mai 2010

Unirea bicicliştilor

Biciclişti din tot Aradul, uniţi-vă! Şi s-au unit. Bătrâni, tineri, "profesionişti", biciclişti "de duminică" şi noi toţi "vecinii de la bloc". Imaginile spun totul.


8 mai 2010

Un "cal" putere

V-aţi pregătit bicicletele?
Se arată “de o plimbare organizată” cu bicicleta pe străzile Aradului. Traseul e cam lung, dar fiind într-un scop nobil, ne sacrificăm şi trebuie să dăm tot ceea ce e mai bun din noi. Scopul acestei defilări pe “vehicul cu două roţi pus în mişcare prin două pedale acţionate cu picioarele şi folosit, de obicei, pentru transportul unei singure persoane” este de-a urgenta demersurile pentru realizarea pistelor pentru biciclişti în municipiul Arad. Aceste piste, pentru biciclişti, au fost cuprinse şi în proiectul de reabilitare a carosabilului prin împrumutul de la BERD, dar cine a mai avut timp pentru aşa ceva? Sau să nu mai fi ajuns banii? Or fi făcut ei o “numărătoare manuală” să vază cam câţi biciclişti işi pun viaţa în pericol pe străzile frumosului nostru oraş, şi au ajuns la concluzia că aceştia sunt minoritari, comparativ cu automobiliştii? Au investit toţi banii în reabilitarea drumurilor şi înfrumuseţarea marcajelor de la parcări (că altceva nu au făcut  la parcări)? Bicicliştii nu aduc nici încasări la bugetul local, deocamdată nu a inventat nimeni taxă pe legarea bicicletă la rastel (ptiu cobe). Apropo, aţi văzut pe undeva pe centru rastele, pentru biciclete mă refer, nu pentru armele din dotare? Eu, nu am văzut, dar poate greşesc, că, deh, oameni suntem. Dar mă cam îndoiesc că greşesc. 
Râsu-i râs şi gluma-i glumă, dar marşul acesta e real şi are nevoie de cât mai mulţi participanţi şi susţinători, deci.... veniţi cu mic (nu din acela pe care-l prăjiţi la pădure) cu mare la.... defilare.
Ne întâlnim sâmbătă, la ora 15, pe platoul din faţa Casei sindicatelor.


7 mai 2010

Marşul bicicliştilor

Plecarea se face de pe platoul din faţa Casei Sindicatelor, sâmbătă, 8 mai, la ora 15. 
I want to ride my bicycle
(Vreau să-mi călăresc biţigla - pe traseul str. Coposu, Piaţa Drapelului, str. Petru Rareş, DN 7 sens giratoriu, str. Petru Rareş, Bulevardul Revoluţiei, Piaţa Gării, Calea Aurel Vlaicu, Piaţa Fortuna, Calea Aurel Vlaicu, Calea Victoriei, str. G. Coşbuc, str. Horia, Bulevardul Revoluţiei, Piaţa Avram Iancu, Bulevardul Revoluţiei, Piaţa Drapelului, Calea Iuliu Maniu, Calea Radnei, sens giratoriu, Calea Radnei, str. Corneliu Coposu, Casa Sindicatelor)
 

6 mai 2010

Canal AR

A venit primăvara. Şi căldura. În fiecare zi când deschid geamul apartamentului unde locuiesc, am o privelişte dezolantă şi mă învăluie o miasmă unică, un brand al cartierului. Vă întrebaţi de unde, că doar locuiesc “la oraş”, în municipiu - reşedinţă de judeţ? Ei bine, Canalul Mureşel este cel care ne crează aceste neplăceri, atât nouă, celor din cartierul Confecţii, cât şi altora care locuiesc în “raza de acţiune” al acestuia (acolo unde nu este încă intubat).
Prin intermediul acestui canal se exportă apă (din râul Mureş) în Ungaria, aproximativ 3 milioane mc de apa/an. Acest export de apă înseamnă o mulţime de bani (aprox. 25 Euro /1000 mc), care intră în bugetul ANIF.
Canalul Mureşel a fost şi este “un punct pe ordinea de zi” a multor parlamentari şi reprezentanţi ai judeţului. S-au făcut interpelări, s-au scris articole, s-au făcut reclamaţii de către locuitorii din zonă, toate rămânând fără ecou la nivel înalt (Ministerul Agriculturii, respectiv ANIF Arad – “proprietarii” canalului).
În decembrie 2007 un senator arădean declara: “Din informaţiile primite de la ANIF reiese ca au fost alocate fonduri pentru intubarea a aproximativ 600 metri din Canalul Mureşel. După cum se arăta în răspunsul venit de la minister, abia în data de 22 noiembrie a.c. a fost demarată procedura de atribuire a studiului de fezabilitate pentru acest obiectiv, ceea ce înseamnă că lucrarea va fi gata abia în 2008". De atunci au trecut 2 ani şi nu se vede nimic. Nici măcar… nu se mai aude nimic.
În luna martie 2008 au fost strânse aproximativ 5600 de semnături de la locuitorii din zonă pentru a convinge