3 iunie 2011

Fâsâiala gazului

Într-o postare mai veche am adus în discuție cât de tare se "zbat" unii pentru drepturile consumatorilor de gaze naturale furnizate de E-On Gaz. Se pare că problema a revenit în discuție. Să vedem despre ce este vorba.
ULALA ne anunța zilele trecute că a repurtat o mare victorie împotriva celor de la E-On Gaz în ceea ce privește noul contract de furnizare. Cei de la ULALA (știți cine sunt, cei care se luptă cu gura pentru interesele locatarilor de la bloc), afirmau în legătură cu noul contract că "varianta finală a acestuia nu mai menţionează taxa de debranşare-rebranşare, cu care nu fusesem de acord, şi care a fost scoasă din contract". În replică cei de la distribuitorul de gaze ne spun că toate contractele încheiate de furnizare a gazelor naturale sunt legale şi nu este necesară reînnoirea acestora. Buuuun, e foarte clar, nu? Noi am citit atent contractul și n-am prea văzut clauze care să afecteze negativ consumatorii de gaze de la bloc. De exemplu - termenul de plată impus s-a prelungit cu 15 zile, fiind acum  de 45 de zile; apoi, modul de autocitire, care favorizează ținerea sub control a indexul și eliminarea eventualelor greșeli de citire făcute de angajații E-On Gaz este și el în favoarea consumatorilor. Problema cu taxa de debranșare/rebranșare e una minoră deoarece n-am auzit de blocuri din Arad cărora să li se fi tăiat gazul pentru neplată.
Ar fi multe alte probleme în legătură cu furnizarea gazului. De pildă (dedicație celor de la ULALA), ar fi
calitatea gazului. Noi plătim pentru gaz de categoria B fără a avea nicio garanție că asta și primim. O altă problemă ar fi presiunea gazului pe care, de asemenea, nu o putem controla. Deci plătim "orbește'' pentru un gaz de o calitate și o presiune incerte, fără să știm dacă se respectă condițiile STANDARD de furnizare din contract. Și ar mai fi o problemă la care nu se face referire nicăieri - de cine aparține țeava de pe fațada blocurilor pâna la contoare, asta ca să se știe cui revine întreținerea lor, majoritatea fiind într-o stare avansată de degradare. Deci la luptă ULALA, alegerile se apropie!
Dacă știe cineva despre probleme reale în contracte să scrie la comentarii. Le vom posta.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu