7 iunie 2011

Test de paternitate

În trecerea nostră prin această lume, la un moment dat toţi avem de-a face cu organele statului, adică finanţe, poliţie, etc. Peste tot avem nevoie de un nume, număr, cod, adresă... ceva care să ateste că suntem acea persoană care ne pretindem. O persoană unică, inconfundabilă și irepetabilă.
Zilele trecute am avut de-a face cu  serviciul pentru evidenţa populaţiei. Moștenitorul averilor mele, el însuși o avere, juniorul meu a împlinit 14 ani. Mi-a zis: tată am auzit că-mi trebuie o carte după care să mă identifice poliția dacă (doamne ferește) mă prinde la furat (un bolentin, mai pe românește).
Am mers degrabă la seviciul în cauză, fără să mă gândesc că s-ar putea ivi ceva care să nu mă lase să-mi rezolv “problema”. Mai ales că aveam lecţia învăţată, mi-am pregatit de acasă toate actele de care aveam nevoie conform paginii de internet a instituției. Ajung acolo, mare bucurie, nu era nimeni la rând, dau actele, aştept să fie verificate de ochiul vigilent al angajatei statului şi ... surpriză (sau nu).

La confruntarea datelor din actul de proprietate a imobilului cu cartea de identitate a unuia dintre părinți – recte eu, adresa nu era identică. Nu era specificată scara blocului în care locuiesc. Drept urmare nu am putut fi identificat ca fiind acea persoană care mă pretindeam eu. Dacă credeţi cumva că au contat celelalte “indicii” care existau pe act şi erau corecte, vă înşelaţi. Verdictul a fost clar şi concis  “actualul act de identitate nu este valabil” (la 8 ani de la emiterea lui). Trebuie făcut altul. Bineînţeles că pe banii mei, deşi greşeala a fost a lor. Cartea de identitate fiind eliberată pe baza unor acte legale care ți le solicită organele statului la emiterea lui . Ei susţin că greşeala este a mea, că nu mi-am verificat datele personale la eliberarea actului. Dar eu de unde să ştiu ce date trebuie să conţină respectivul act? Cred că nici nu e necesar, din moment ce am depus toate documentele solicitate, iar cei de la biroul respectiv sunt niște profesioniști. Și să nu uităm că le-am mai și plătit pentru servicii. Am verificat şi eu ca tot omul: numele, prenumele, CNP-ul, data naşterii, adresa, ca stradă, număr de bloc, dar mi-a scăpat litera de scara a blocului. Rezultă că paternitatea copilului meu este dată de litera scării de bloc. Asta până când s-o inventa testul ADN. S-a inventat deja? Ca să vezi... Ce să mai zici?  Ei susțin că de vină sunt eu. Eu zic că nu. Dar ei fiind statul...câştigă.
Acuma dacă tot “m-au prins” ce să fac? Îl schimb, măcar îmi actualizez şi “moaca” să mai bag niște riduri.
Deci atenție la acte că voi sunteți de vină!

1 comentarii :

Paternitatea nu, dar probabil grupa sanguina. 

Trimiteți un comentariu