4 septembrie 2011

Aradul curat și datorită lor

În perioada 15 iunie - 15 iulie s-a desfășurat în Arad concursul ''Aradul curat'', la care au participat asociații de proprietari și locatari din municipiu. A fost practic o competiție de frumusețe între blocuri. L-am abordat pe un tânăr și energic administrator, care, împreună cu proprietarii imobilelor, a fost printre câștigători.
Vecini la bloc: Cum apreciaţi iniţiativa primăriei de a organiza un astfel de concurs?
Dan Tiberiu Haica: O iniţiativă bine venită, care poate scoate în evidenţă şi lucrurile frumoase realizate de membrii asociaţiilor de proprietari.
VLB: De când aţi început pregătirile şi în ce au constat?
DTH: Din momentul în care s-a dat startul concursului, data de 15 iunie 2011. Pregătirile au constat mai mult în cosmetizarea pomilor, arbuştilor, gardului viu şi a bordurilor ce înconjoară imobilul, deoarece curăţenia din jurului blocului se realizează în mod regulat.
VLB: Cu câte asociaţii de proprietari v-aţi înscris în concurs?
DTH: Cu două asociaţii de pe strada Liviu Rebreanu: Bl.1 şi Bl.2 cu care am obţinut premiul 1.
VLB: A existat interes din partea locatarilor?
DTH: Mai mult sau mai puțin. Fiecare a participat după posibilități, după conștiință și după timpul liber avut la dispoziție. La Bl.1 există un nucleu de gospodari care realizează curăţenia în mod regulat, iar la Bl. 2 am fost ajutat de d-na preşedinte Carolina Puşcău şi de d-nul Paul Boar . În orice caz eu le mulțumesc tuturor și aștept ca tot mai mulți să participe la activitățile gospodărești.
VLB: Membrii asociaţiilor de proprietari ale căror administrator sunteţi se îngrijesc constant de aspectul spaţiilor verzi, a curăţeniei şi a imobilelor în care locuiesc sau doar cu ocazia concursului?
DTH: Membrii asociaţiilor pe care le administrez se îngrijesc constant de imobile și spațiul din jurl lor, dar cu părere de rău am constatat că grupul de oameni care participă este cam acelaşi de fiecare dată.
VLB: Aţi colaborat cu uniunile locale ale asociaţiilor de proprietari sau cu prestatorii de servicii publice? Dar cu primăria?
DTH: Cu uniunile locale ale asociaţiilor de proprietari nu am colaborat în niciun fel deoarece avem viziuni diferite asupra modului de conducere şi de abordare a problemelor reale din cadrul asociaţiilor. Cu primăria municipiului am colaborat şi chiar ne dorim să transformăm colaborarea într-un parteneriat, ţinând cont că, de fapt, noi îngrijim spaţiul public: depunem muncă, cheltuim bani pe apa cu care udăm, pe material săditor. Aşadar, aşteptăm să devenim parteneri, noi cu munca, primăria cu logistica necesară înfrumuseţării spaţiilor verzi, inclusiv prin coşuri de gunoi stradal, bănci, etc.
VLB: Câţi bani aţi cheltuit pentru lucrările de înfrumuseţare efectuate?
DTH: Pentru acest concurs nu foarte mult, dar în general realizăm lucruri din donaţii făcute de membrii noştri( var, flori, puieţi, etc. )iar când e cazul, mai şi cumpărăm.
VLB: În afară de diplome cu ce aţi mai fost recompensaţi de către organizatori?
DTH: Pe lângă diplome, care trebuie să recunosc sunt foarte frumos realizate, am primit unelte de grădinărit. Aici sunt un pic nemulţumit, deoarece iniţial, ca premiu s-a anunţat material floricol, gard viu. Eu personal m-aş fi bucurat pentru câteva sute de fire de gard viu pentru a putea înlocui gardul de fier din jurul blocurilor, cu verdeaţă.
VLB: Aveţi de gând să participaţi şi în 2012 la concurs?
DTH: Doresc să particip şi anul viitor dacă se mai organizează. Sper că și asociațiile, dar până atunci să fim sănătoşi. La final doresc să mulţumesc tuturor angajaţilor primăriei care au depus un efort uriaş şi asta cu salariul tăiat. Au fost de nota 10, inclusiv în duminica premierii.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu