12 aprilie 2010

Un tramvai numit dorinţă

Tramvaiele sunt în centrul atenţiei zilele acestea. Treaba cu abonamentele unice despre care se vorbeşte este un abuz grav. De ce să nu poţi să-ţi iei abonament doar pentru ruta pe care circuli frecvent? Ei au impresia că dacă lumea nu îşi prea lua abonament nici cu 47 de lei or să-şi ia cu 60? Degeaba e valabil pe 20 de linii. Oamenii circulă de obicei doar pe o linie, maximum două. Aşa că de ce ar plăti aiurea pentru ce nu folosesc? Şi ce vor face cei care circulă mai rar şi folosesc bilete? Vor fi nevoiţi să cheltuie pe 2-3 bilete dintr-un capăt în altul al oraşului? Cam miroase a descriminare şi dezinteres faţă de problemele cetăţenilor.
În mod normal ar trebui să fie legături directe de tramvai între toate cartierele importante din oraş. Vlaicu-Ar Nou, Vlaicu-Micalaca, Ar Nou-Micalaca, Vlaicu-Alfa, Micalaca-Alfa, Ar Nou-Alfa, Gradiste-Micalaca, Ar Nou-Gradiste, Vlaicu-Gradiste, Gradiste-Alfa şi din

Gai în toate direcţiile. Normal că frecvenţa de circulaţie ar trebui să fie direct proporţională cu încărcarea liniei respective. Cred că ar fi cu toţii mulţumiţi. La ora actuală doar de la Făt-Frumos sunt linii directe către toate cartierele. De ce sunt ei favorizaţi?
Ca să nu mai vorbim şi de aiureala cu mutatul staţiilor de pe centru. Au reuşit să bulverseze multă lume şi în plus au fragmentat teribil circulaţia. Nu trebuia cumva să o fluidizeze? A fost o schimbare fără sens concepută de cineva care nu a circulat niciodată cu tramvaiul.
Cică au rămas mai puţini călători, atunci hai să-i pedepsim şi să le facem viaţa mai complicată. Au reintrodus linia 2 ca după câteva luni să o scoată din nou. Vă daţi seama ce au ăştia în cap? Ei ar vrea ca transportul în comun să fie rentabil. Niciunde în lume nu e. Transportul în comun e un serviciu public, care trebuie să ajute cetăţenii oraşului, nu să-i încurce. Nu e o firmă care să aducă profit. Dacă ăştia cred că astfel îşi vor creşte veniturile se inşeala amarnic bieţii de ei...
Tot sistemul de circulaţie al tramvaielor ar trebui refăcut de la zero pentru că cel actual datează de vreo 30 de ani şi nu mai corespunde. Dar e prea mult de muncă. Nu e mai simplu să scoţi tramvaie decât să gândeşti un sistem mai eficient şi spre binele tuturor?!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu